Bloomberg Microsoft’un Karma Gerçeklik başkanı Alex Kipman ile bir röportajda, Microsoft HoloLens’in bugünü ve geleceği hakkında bazı soruları yanıtlayarak, cihazın bir sonraki sürümü hakkında bazı bilgiler yayınladı.
HoloLens’in şu anda ellerini serbest bırakmaya ihtiyacı olan birinci sınıf çalışanları hedeflediğini ve Fortune 500 şirketlerinin % 60’ının Karma gerçekliği denediğini veya kullandığını, 500’den fazla çalışanı olan Fortune 500 şirketlerinin % 90’ının bunu benimsediğini söyledi. Microsoft, sağlık hizmetleri, üretim, perakende ve mimari sektörlerinde özel bir başarı elde ederken, diğer bazı endüstriler daha az benimseme gördü. Genel olarak satışlar konusunda biraz temkinliydi, ancak satışların son 18 ayda hızlandığını söyledi.
Microsoft HoloLens’in bir sonraki sürümü olan HoloLens 3 sorulduğunda, cihazın 3 alanda iyileştirmeler göstermesi gerektiğini söyledi:
- daldırmayı iyileştirmek
- konforu ve sosyal kabul edilebilirliği iyileştirmek (örneğin gözlüklere karşı koruyucu gözlükler)
- başarabileceklerinin değerini artırmak
Microsoft, cihazın yalnızca kademeli bir iyileştirme değil, ileriye dönük dönüştürücü bir sıçrama olmasını istediğini söyledi. Elbette, uzun süredir okuyucular HoloLens 2 hakkında benzer bir yutturmaca hatırlayacaklar.
Her iki durumda da, Microsoft’un şu anda cihazın tasarım aşamasında olduğunu doğruladı, ancak cihazın bu yıl piyasaya sürüldüğünü görmek için acele etmediğini ve aksi takdirde hedeflenen herhangi bir çıkış tarihini onaylamadığını doğruladı.
Kipman ayrıca, endüstriyi hedeflemenin yanı sıra, Microsoft’un bir tüketici cihazının Karma Gerçekliği genel olarak başarılı kılmak için önemli olduğunu, ancak bu cihazın mevcut HoloLens’e göre büyük bir gelişme göstermesi gerektiğini de doğruladı.
Özellikle, daldırma konusunda bir miktar gelişme göstermesi gerekiyordu, ancak daha da önemlisi, 90 gr’dan daha az (HoloLens 2 için 500 gr’a kıyasla) ve yalnızca 2 W güç (HoloLens 2 için 8 w’ye kıyasla) kullanması gerekiyordu. İhtiyaç duyulan iyileştirmelerin büyüklüğü göz önüne alındığında, bir tüketici sürümünün gelmesi için epey bir zaman bekliyor olabileceğimiz anlaşılıyor.
Önemli olarak Kipman, Microsoft’un Niantic ve Epic gibi rakiplerle birlikte karma gerçekliği ücretsiz birlikte çalışabilirlik, çoklu donanım kaynakları ve uygulama mağazasından vergiye bağlı olmayan açık bir platform olarak tutmak için çalıştığını doğruladı.
Buradan 30 dakikalık röportajın tamamına bakın: